|
Czy na wyspach Bergamutach można spotkać kota w butach?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5112 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Chcąc uatrakcyjnić naszą pracę z dziećmi, zaprosiłyśmy do naszego przedszkola Panią podróżniczkę, która zwiedziła wiele ciekawych i dalekich miejsc. Na nasze spotkanie przyjechała z gościem z dalekiej Kolumbii, co jeszcze bardziej uatrakcyjniło nasze spotkanie (dzieci mogły sprawdzić swoją znajomość angielskiego).
Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy nt. podróżowania, poznaliśmy ciekawe miejsca, zwierzęta, rośliny. No i dowiedzieliśmy się tego, czy na wyspach Bergamutach można spotkać kota w butach…
Katarzyna Waisman , Elżbieta Bednorz Przedszkole Świerklany Górne BR>Oto scenariusz naszego spotkania.
TEMAT: „Czy na wyspach Bergamutach można spotkać kota w butach?”
CELE OGÓLNE: - pogłębienie wiadomości dzieci na temat egzotycznych krajów, ich fauny i flory - dostarczanie radosnych przeżyć - pobudzenie dziecięcej wyobraźni
CELE SZCZEGÓŁOWE: - dzieci aktywnie uczestniczą w zajęciach - dzieci współpracują w grupie - dzieci wyrażają swoje emocje - dzieci uważnie słuchają tekstu czytanego
PRZEBIEG SPOTKANIA
1. Nauczycielki prowadzące czytają wiersz J. Brzechwy „Na wyspach Bergamutach” 2. Przedstawienie gościa, pani Anity Czerner – podróżniczki oraz jej gościa z dalekiej Kolumbii. 3. Zabawa na powitanie o charakterze integracyjnym „Gość” (tańce integracyjne w pracy z grupą część II – Klauza) 4. Nasz gość rozmawia z dziećmi na temat podróży: - co to są podróże? - po co ludzie podróżują? - gdzie możemy podróżować? 5. Zabawa ruchowa „Jedziemy do …” – dzieci naśladują sposoby poruszania się różnymi środkami lokomocji (zabawa do melodii Klanzy „Jedziemy do Honolulu”) 6. „Palcem po mapie” – rozmowa przed mapą z panią Anitą - po co są mapy? - co możemy wyczytać z mapy? - gdzie jest woda a gdzie ląd? - czy wiesz gdzie leży Polska? - czy byliście kiedyś poza granicami Polski? 7. Zabawa muzyczno-ruchowa „7 kontynentów” – dzieci śpiewają za nauczycielem, naśladują ruchem charakterystyczne zwierzęta danych kontynentów, wskazanie tych kontynentów na mapie.
„Nasz świat, nasz świat ma kontynentów siedem” Ameryka Północna – bizon Ameryka Południowa – kondor Afryka – słonie Azja – tygrys Australia – kangur Antarktyda – pingwin Europa – świstak 8. Pani Anita za pomocą slajdów, pokazuje nam różne zwierzęta z różnych części świata, charakterystyczne regiony świata a także dzieci z różnych części świata. 9. Pani podróżniczka czyta nam bajkę brazylijską „Jeleń i jaguar” („Bajki z całego świata” wybór i opracowanie Viera Janusowa) 10. Pożegnanie z panią Anitą i jej gościem – taniec na pożegnanie (Tańce integracyjne w pracy z grupą cz. II – Klauza „Pożegnanie)
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|